2020/01/21

Compact, versatile powerhouse

Media separated solenoid valve VYKA from Festo

The media separated solenoid valve VYKA from Festo is suitable for use as a dosing valve for contactless dispensing or as a control valve for continuous flow applications. With a width of just 7 mm, this compact powerhouse doses small quantities very precisely.

The media separated solenoid valve VYKA from Festo allows the precise dispensing of fluids and the control of liquid flows in manifold duct plates for continuous flow applications. The excellent performance of the liquid valve makes it a suitable choice not only for laboratory applications, but also in the perfume and flavour industries as well as for packaging contact lenses.

Thanks to a separating diaphragm made of high-performance polymers FPM and FFPM, the solenoid valve VYKA is also suitable for aggressive media. The low internal volume makes the valve easy to clean. The combination with FDA listed materials makes the VYKA ideal for highly sensitive applications. The current control ensures the switching behaviour is highly reproducible. The holding current reduction of the plug-in electronics prevents sensitive media from heating up.

Sobre Festo:

Festo es una empresa familiar globalizada e independiente que tiene su sede en Esslingen (Alemania). Suministramos tecnología de automatización neumática y eléctrica a 300 000 clientes de automatización industrial y de procesos repartidos en más de 35 sectores. Nuestros productos y servicios se pueden adquirir en 176 países del mundo. Nuestra empresa cuenta con 21.000 empleados repartidos en 61 países y con más de 250 sucursales, y facturó 3070 millones de euros en el año 2019. Cada año, invertimos alrededor del 8 % de nuestra facturación en investigación y desarrollo.

En Festo, nunca dejamos de aprender, y por eso dedicamos el 1,5% de nuestra facturación a proyectos de formación y perfeccionamiento profesional. La oferta didáctica no se limita únicamente al personal propio. Con Festo Didactic SE ofrecemos cursos industriales de formación y perfeccionamiento en técnicas de automatización para clientes, estudiantes y aprendices.