2020/01/21

Compact, versatile powerhouse

Media separated solenoid valve VYKA from Festo

The media separated solenoid valve VYKA from Festo is suitable for use as a dosing valve for contactless dispensing or as a control valve for continuous flow applications. With a width of just 7 mm, this compact powerhouse doses small quantities very precisely.

The media separated solenoid valve VYKA from Festo allows the precise dispensing of fluids and the control of liquid flows in manifold duct plates for continuous flow applications. The excellent performance of the liquid valve makes it a suitable choice not only for laboratory applications, but also in the perfume and flavour industries as well as for packaging contact lenses.

Thanks to a separating diaphragm made of high-performance polymers FPM and FFPM, the solenoid valve VYKA is also suitable for aggressive media. The low internal volume makes the valve easy to clean. The combination with FDA listed materials makes the VYKA ideal for highly sensitive applications. The current control ensures the switching behaviour is highly reproducible. The holding current reduction of the plug-in electronics prevents sensitive media from heating up.

À propos de Festo :

Festo est un acteur mondial et une entreprise familiale indépendante dont le siège est à Esslingen am Neckar, en Allemagne. La société fournit des technologies d'automatisation électrique et pneumatique à 300 000 clients de plus de 35 industries manufacturières et de process. Les produits et services sont disponibles dans 176 pays. Avec environ 21 000 employés dans plus de 250 succursales de 61 pays à travers le monde, Festo a réalisé un chiffre d'affaires de 3,07 milliards d'euros en 2019. Chaque année, environ 8% de ce chiffre d'affaires est investi dans la R&D.

Dans cette entreprise tournée vers l’apprentissage, 1,5% du chiffre d'affaires est investi dans la formation initiale et continue. De plus, les services de formation ne sont pas uniquement fournis au personnel Festo : le département Didactic propose également des programmes de formation de base et de perfectionnement dans le domaine de la technologie d'automatisation pour les clients, les étudiants et les stagiaires.