2020/01/21

Compact, versatile powerhouse

Media separated solenoid valve VYKA from Festo

The media separated solenoid valve VYKA from Festo is suitable for use as a dosing valve for contactless dispensing or as a control valve for continuous flow applications. With a width of just 7 mm, this compact powerhouse doses small quantities very precisely.

The media separated solenoid valve VYKA from Festo allows the precise dispensing of fluids and the control of liquid flows in manifold duct plates for continuous flow applications. The excellent performance of the liquid valve makes it a suitable choice not only for laboratory applications, but also in the perfume and flavour industries as well as for packaging contact lenses.

Thanks to a separating diaphragm made of high-performance polymers FPM and FFPM, the solenoid valve VYKA is also suitable for aggressive media. The low internal volume makes the valve easy to clean. The combination with FDA listed materials makes the VYKA ideal for highly sensitive applications. The current control ensures the switching behaviour is highly reproducible. The holding current reduction of the plug-in electronics prevents sensitive media from heating up.

Festo è sia un attore globale che un'azienda indipendente a conduzione familiare con sede a Esslingen am Neckar in Germania. Fin dagli inizi Festo ha stabilito degli standard nella tecnologia dell'automazione industriale e nella formazione tecnica, contribuendo così allo sviluppo sostenibile dell'ambiente, dell'economia e della società. L'azienda fornisce tecnologia di automazione pneumatica ed elettrica a 300.000 clienti dell'automazione di fabbrica e di processo in oltre 35 industrie. Il settore LifeTech con la tecnologia medica e l'automazione di laboratorio sta diventando sempre più importante. I prodotti e i servizi sono disponibili in 176 paesi del mondo. In tutto il mondo, circa 20.000 dipendenti in 61 paesi con oltre 250 filiali hanno generato un fatturato di circa 2,84 miliardi di euro nel 2020. Di questo, circa l'8% viene investito annualmente in ricerca e sviluppo. Nell'azienda che apprende, le misure di formazione e sviluppo rappresentano l'1,5% del fatturato. Festo Didactic SE è un fornitore leader di istruzione e formazione tecnica e offre ai suoi clienti in tutto il mondo soluzioni complete di apprendimento digitale e fisico nell'ambiente industriale.