2020/01/21

Compact with high flow rate

Versatile proportional solenoid valve VPWS from Festo

The proportional solenoid valve VPWS from Festo is the optimal choice for the safe and precise control of gas flows. It is a lightweight, compact 15 mm cartridge valve with a flow rate of up to 210 l/min at 2 bar. It is grease-free and oil-free and is suitable for oxygen, carbon dioxide, air, nitrous oxide or inert gases.

The proportional solenoid valve is ideal for applications in compact spaces, for example for mixing respiratory gases with oxygen in medical ventilators and anaesthesia systems. But it is also suitable for laparoscopes and colonoscopes, as well as other surgical instruments which are operated with compressed air.

In addition to being used in medical technology for the safe and precise control of gas flows, the valve is used in applications with high demands in terms of cleanliness, such as the electronics and semiconductor industries or the dispensing and filling of protective gas in food production.

Festo è sia un attore globale che un'azienda indipendente a conduzione familiare con sede a Esslingen am Neckar in Germania. Fin dagli inizi Festo ha stabilito degli standard nella tecnologia dell'automazione industriale e nella formazione tecnica, contribuendo così allo sviluppo sostenibile dell'ambiente, dell'economia e della società. L'azienda fornisce tecnologia di automazione pneumatica ed elettrica a 300.000 clienti dell'automazione di fabbrica e di processo in oltre 35 industrie. Il settore LifeTech con la tecnologia medica e l'automazione di laboratorio sta diventando sempre più importante. I prodotti e i servizi sono disponibili in 176 paesi del mondo. In tutto il mondo, circa 20.000 dipendenti in 61 paesi con oltre 250 filiali hanno generato un fatturato di circa 2,84 miliardi di euro nel 2020. Di questo, circa l'8% viene investito annualmente in ricerca e sviluppo. Nell'azienda che apprende, le misure di formazione e sviluppo rappresentano l'1,5% del fatturato. Festo Didactic SE è un fornitore leader di istruzione e formazione tecnica e offre ai suoi clienti in tutto il mondo soluzioni complete di apprendimento digitale e fisico nell'ambiente industriale.